Заяви по електронен път:

  • Среда за електронно връчване
  • Имейл: governor@velikotarnovo.government.bg

Информация за услугата:

Правно основание: Закона за държавната собственост – чл.45; Правилника за прилагане на Закона за държавната собственост - чл. 61, чл. 63, чл. 64 и чл.65; Процедурата е възможна само в случаите, когато е способ за прекратяване на съсобственост, когато се извършва в изпълнение на международен договор или когато се извършва между държавата и община.
Орган по предоставяне: Областен управител

Център за административно обслужване:

Дирекция „Административно-правно обслужване, финанси и управление на собствеността“

Адрес: 5000 Велико Търново, пл. „Център“ №2, п.к. 443

Телефон/Факс: 062 600 839

Адрес на електронна поща: governor@velikotarnovo.government.bg

Непрекъснато работно време: от 9:00 до 17:30 часа.

Осигурен е достъп за хора с увреждания.

Процедура по предоставяне:

Необходими документи:

1 Заявление / по образец/

І. За имота – частна собственост

  1. Нотариален акт /при необходимост/
  2. Актуална скица на имота частна собственост с попълнена кадастрална основа, нанесени и попълнени граници /съседи/ и технически показатели на урегулирания поземлен имот УПИ /площ в кв. м/, заверена от: техническата служба в общината за имотите в строителните граници на населеното място; общинска служба „Земеделие и гори“, когато имотът попада в селскостопански фонд; горско стопанство, когато имотът попада в държавен горски фонд;
  3. Удостоверение за данъчна оценка;
  4. Декларация по чл. 313 от НК
  5. Удостоверение от службата по вписвания към Районен съд – В. Търново, че за имота няма тежести;

ІІ. За имота – държавна собственост се събират служебно

  1. Скица на имота държавна собственост, който ще се заменя;
  2. Удостоверение за данъчна оценка;
  3. Експертна оценка от лицензиран оценител, която се възлага от областна администрация;

Документи, които администрацията събира по служебен път:

  1. Копие от Акт за държавна собственост;
  2. Документ, удостоверяващ статута на юридическото лице (при необходимост).
  3. Експертна оценка от лицензиран оценител, която се възлага от областна администрация

Пояснения:

Областният управител извършва следните действия:

Когато недвижимият имот се стопанисва от ведомство, изисква се писмено съгласие от ръководителя на ведомството за извършване на замяната.

При постигане на предварително съгласие, областният управител подготвя проект на заповед и изисква писмена декларация от заменителя, че е съгласен с условията.

При получено съгласие, областният управител издава заповед за извършване на замяната.

Заповедта се връчва на заменителя по реда на Административно процесуалния кодекс.

В едномесечен срок заменителят трябва да внесе определените в заповедта суми и да представи документ, че е извършил плащането. Ако сумите не бъдат внесени в срок, преписката се счита за прекратена.

Въз основа на представяне на надлежни документи за плащане по влязлата в сила заповед областният управител сключва договор за замяната на имота, който влиза в сила от датата на сключването.

Договорът подлежи на вписване в служба по вписвания по местонахождение на имота.

Срок за предоставяне: От 14 дни до 1 месец - съгласно чл. 57, ал. 1 и ал. 5 от АПК
Образци на формуляри:
Начини на заявяване:
  • Със заявление в центъра за административно обслужване
  • Със заявление по пощата/лицензиран пощенски оператор;
  • Устно, в звеното за административно обслужване.

По електронен път:

  • Със заявление, подписано с КЕП, по електронна поща;
  • Чрез Системата за сигурно електронно връчване;
Предоставяне по електронен път: Да
Срок на действие: Безсрочно.
Такси/цени и начини на плащане: Не се дължи държавна такса.
Контрол: Няма
Обжалване: Отказът да се извърши процедурата може да се обжалва пред Административен съд Велико Търново в 14 – дневен срок.
Електронен адрес за предложения: frontoffice@velikotarnovo.government.bg
Начини на получаване на резултата:
  • Лично от центъра за административно обслужване;
  • По пощата/чрез лицензиран пощенски оператор на адрес, посочен от заявителя, като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка, платими при получаването на документа;
  • По електронен път на електронна поща, посочена от заявителя;
  • В Системата за сигурно електронно връчване.

НЯМА ИНФОРМАЦИЯ от Административен регистър: