Заяви по електронен път:
- Среда за електронно връчване
- Имейл: governor@velikotarnovo.government.bg
Информация за услугата:
Център за административно обслужване:
Дирекция „Административно-правно обслужване, финанси и управление на собствеността“
Адрес: 5000 Велико Търново, пл. „Център“ №2, п.к. 443
Телефон/Факс: 062 600 839
Адрес на електронна поща: governor@velikotarnovo.government.bg
Непрекъснато работно време: от 9:00 до 17:30 часа.
Осигурен е достъп за хора с увреждания.
Необходими документи:
1 Заявление / по образец/
І. За имота – частна собственост
- Нотариален акт /при необходимост/
- Актуална скица на имота частна собственост с попълнена кадастрална основа, нанесени и попълнени граници /съседи/ и технически показатели на урегулирания поземлен имот УПИ /площ в кв. м/, заверена от: техническата служба в общината за имотите в строителните граници на населеното място; общинска служба „Земеделие и гори“, когато имотът попада в селскостопански фонд; горско стопанство, когато имотът попада в държавен горски фонд;
- Удостоверение за данъчна оценка;
- Декларация по чл. 313 от НК
- Удостоверение от службата по вписвания към Районен съд – В. Търново, че за имота няма тежести;
ІІ. За имота – държавна собственост се събират служебно
- Скица на имота държавна собственост, който ще се заменя;
- Удостоверение за данъчна оценка;
- Експертна оценка от лицензиран оценител, която се възлага от областна администрация;
Документи, които администрацията събира по служебен път:
- Копие от Акт за държавна собственост;
- Документ, удостоверяващ статута на юридическото лице (при необходимост).
- Експертна оценка от лицензиран оценител, която се възлага от областна администрация
Пояснения:
Областният управител извършва следните действия:
Когато недвижимият имот се стопанисва от ведомство, изисква се писмено съгласие от ръководителя на ведомството за извършване на замяната.
При постигане на предварително съгласие, областният управител подготвя проект на заповед и изисква писмена декларация от заменителя, че е съгласен с условията.
При получено съгласие, областният управител издава заповед за извършване на замяната.
Заповедта се връчва на заменителя по реда на Административно процесуалния кодекс.
В едномесечен срок заменителят трябва да внесе определените в заповедта суми и да представи документ, че е извършил плащането. Ако сумите не бъдат внесени в срок, преписката се счита за прекратена.
Въз основа на представяне на надлежни документи за плащане по влязлата в сила заповед областният управител сключва договор за замяната на имота, който влиза в сила от датата на сключването.
Договорът подлежи на вписване в служба по вписвания по местонахождение на имота.
- Със заявление в центъра за административно обслужване
- Със заявление по пощата/лицензиран пощенски оператор;
- Устно, в звеното за административно обслужване.
По електронен път:
- Със заявление, подписано с КЕП, по електронна поща;
- Чрез Системата за сигурно електронно връчване;
- Лично от центъра за административно обслужване;
- По пощата/чрез лицензиран пощенски оператор на адрес, посочен от заявителя, като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка, платими при получаването на документа;
- По електронен път на електронна поща, посочена от заявителя;
- В Системата за сигурно електронно връчване.