Заяви по електронен път:

  • Среда за електронно връчване
  • Имейл: governor@velikotarnovo.government.bg

Информация за услугата:

Правно основание: Закона за държавната собственост - чл. 44, ал. 3 Правилника за прилагане на Закона за държавната собственост - чл. 84
Орган по предоставяне: Областен управител

Център за административно обслужване:

Дирекция „Административно-правно обслужване, финанси и управление на собствеността“

Адрес: 5000 Велико Търново, пл. „Център“ №2, п.к. 443

Телефон/Факс: 062 600 839

Адрес на електронна поща: governor@velikotarnovo.government.bg

Непрекъснато работно време: от 9:00 до 17:30 часа.

Осигурен е достъп за хора с увреждания.

Процедура по предоставяне:

Необходими документи:

  1. Заявление
  2. Документ за собственост на сградата или акт образец 16 (или разрешение за ползване);
  3. Договор за учредено право на строеж или удостоверение за признато право на строеж;
  1. Актуална скица на имота от одобрена кадастрална карта, а в случаите, когато няма одобрена кадастрална карта – скица от действащия подробен устройствен план за имоти в урбанизирани територии;
  2. Констативен акт от общинската администрация, че сградата е завършена в груб строеж;
  3. Удостоверение от съответната общинска администрация, че сградата е законно изградена;
  4. Удостоверение от съответната общинска администрация относно поделяемостта на имота, върху който е изградена сградата;
  5. Разрешение за строеж;
  6. Удостоверение за наследници от отдел ГРАО към съответната община/кметство (ако е необходимо);-
  7. Декларация по чл. 313 от НК.

Документи, които администрацията събира по служебен път:

  1. Копие от Акт за държавна собственост;
  2. Документ, удостоверяващ статута на юридическото лице /при необходимост/.
  3. Данъчна оценка – от данъчната служба;

Забележка:

При необходимост могат да бъдат изискани допълнително документи

Пояснения: Областният управител издава заповед според чл. 48 от ЗДС и чл. 85 от ППЗДС.

В едномесечен срок от връчването на заповедта, лицето, което е подало молбата, заплаща сумите, определени по заповедта – в противен случай преписката се прекратява.

След внасяне на дължимите суми и представяне на платежните документи, в 14-дневен срок се сключва договор за продажба. Договорът подлежи на вписване от купувача в службата по вписванията по местонахождението на недвижимия имот.

Срок за предоставяне: От 14 дни до 1 месец - съгласно чл. 57, ал. 1 и ал. 5 от АПК
Образци на формуляри:
Начини на заявяване:
  • Със заявление в центъра за административно обслужване
  • Със заявление по пощата/лицензиран пощенски оператор;
  • Устно, в звеното за административно обслужване.

По електронен път:

  • Със заявление, подписано с КЕП, по електронна поща;
  • Чрез Системата за сигурно електронно връчване.
Предоставяне по електронен път: Да
Срок на действие: Безсрочно
Такси/цени и начини на плащане: Не се дължи държавна такса.
Контрол: Няма
Обжалване: Отказът да се извърши услугата може да се обжалва пред Административен съд Велико Търново в 14 – дневен срок.
Електронен адрес за предложения: frontoffice@velikotarnovo.government.bg
Начини на получаване на резултата:
  • Лично от центъра за административно обслужване;
  • По пощата/чрез лицензиран пощенски оператор на адрес, посочен от заявителя, като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка, платими при получаването на документа;
  • По електронен път на електронна поща, посочена от заявителя;
  • В Системата за сигурно електронно връчване.

НЯМА ИНФОРМАЦИЯ от Административен регистър: