Заяви по електронен път:
- Среда за електронно връчване
- Имейл: governor@velikotarnovo.government.bg
Информация за услугата:
Център за административно обслужване:
Дирекция „Административно-правно обслужване, финанси и управление на собствеността“
Адрес: 5000 Велико Търново, пл. „Център“ №2, п.к. 443
Телефон/Факс: 062 600 839
Адрес на електронна поща: governor@velikotarnovo.government.bg
Непрекъснато работно време: от 9:00 до 17:30 часа.
Осигурен е достъп за хора с увреждания.
Необходими документи:
- Заявление
- Документ за собственост на сградата или акт образец 16 (или разрешение за ползване);
- Договор за учредено право на строеж или удостоверение за признато право на строеж;
- Актуална скица на имота от одобрена кадастрална карта, а в случаите, когато няма одобрена кадастрална карта – скица от действащия подробен устройствен план за имоти в урбанизирани територии;
- Констативен акт от общинската администрация, че сградата е завършена в груб строеж;
- Удостоверение от съответната общинска администрация, че сградата е законно изградена;
- Удостоверение от съответната общинска администрация относно поделяемостта на имота, върху който е изградена сградата;
- Разрешение за строеж;
- Удостоверение за наследници от отдел ГРАО към съответната община/кметство (ако е необходимо);-
- Декларация по чл. 313 от НК.
Документи, които администрацията събира по служебен път:
- Копие от Акт за държавна собственост;
- Документ, удостоверяващ статута на юридическото лице /при необходимост/.
- Данъчна оценка – от данъчната служба;
Забележка:
При необходимост могат да бъдат изискани допълнително документи
Пояснения: Областният управител издава заповед според чл. 48 от ЗДС и чл. 85 от ППЗДС.
В едномесечен срок от връчването на заповедта, лицето, което е подало молбата, заплаща сумите, определени по заповедта – в противен случай преписката се прекратява.
След внасяне на дължимите суми и представяне на платежните документи, в 14-дневен срок се сключва договор за продажба. Договорът подлежи на вписване от купувача в службата по вписванията по местонахождението на недвижимия имот.
- Със заявление в центъра за административно обслужване
- Със заявление по пощата/лицензиран пощенски оператор;
- Устно, в звеното за административно обслужване.
По електронен път:
- Със заявление, подписано с КЕП, по електронна поща;
- Чрез Системата за сигурно електронно връчване.
- Лично от центъра за административно обслужване;
- По пощата/чрез лицензиран пощенски оператор на адрес, посочен от заявителя, като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка, платими при получаването на документа;
- По електронен път на електронна поща, посочена от заявителя;
- В Системата за сигурно електронно връчване.