Заяви по електронен път:

  • Имейл: governor@velikotarnovo.government.bg
  • Система за електронен обмен на съобщения
  • Система за сигурно електронно връчване

Информация за услугата:

Правно основание: Чл. 192, ал. 3 и чл. 193, ал. 4 от Закона за устройство на територията (ЗУТ)
Орган по предоставяне: Областен управител

Център за административно обслужване:

Адрес за кореспонденция: 5000, Велико Търново,  пл. „Център“ № 2, стая 201

Адрес на електронна поща: governor@velikotarnovo.government.bg

Работно време: Непрекъснато от 9.00 до 17.30 часа. Почивни дни: събота и неделя

Телефон/факс за връзка: +359 62 600839

Процедура по предоставяне:

Идентификация на заявителя: Проверка дали лицето е правоимащо.
Необходими документи (комплектация):
1. Документи, удостоверяващи необходимостта от учредяване на сервитутно право и доказващи изпълнението на условията по чл. 192, ал. 3 и чл. 193, ал. 4 от ЗУТ;
2. Документ за плащане на учреденото право, освен ако плащането не е направено по електронен път.
Пояснения: Правото на преминаване/прокарване на отклонения от общи мрежи и съоръжения на техническата инфраструктура през държавни поземлени имоти се учредява със заповед на областния управител, когато друго техническо решение е явно икономически нецелесъобразно. С правото на преминаване/прокарване на отклонения от общи мрежи и съоръжения на техническата инфраструктура не могат да се влошават условията за застрояване на поземлените имоти, да се препятства установеният начин на трайно ползване на поземлените имоти и да се засягат разрешени строежи или съществуващи сгради. Влошаване в условията за застрояване и ползване на държавни поземлени имоти при учредяване право на преминаване/прокарване на отклонения от общи мрежи и съоръжения на техническата инфраструктура към други имоти може да се допусне по изключение, поради липса на друга техническа възможност или когато друго техническо решение е явно икономически нецелесъобразно, с разрешение на министъра на регионалното развитие и благоустройството. Цената на правото на преминаване/прокарване на отклонения от общи мрежи и съоръжения на техническата инфраструктура се определя по реда на чл. 210 от ЗУТ и се заплаща преди издаване на заповедта. Заповедта се вписва в имотния регистър по партидата на поземления имот, който се обслужва от учреденото право на преминаване/прокарване на отклонения от общи мрежи и съоръжения на техническата инфраструктура, по партидата на държавния поземлен имот, върху който е учредено правото на преминаване, и в акта за държавна собственост. Отказ да се учреди право на преминаване/прокарване на отклонения от общи мрежи и съоръжения на техническата инфраструктура през държавни поземлени имоти се дава със заповед на областния управител, която се съобщава чрез отправяне на писмено съобщение до заинтересуваните лица.

Срок за предоставяне: 1 месец
Образци на формуляри:
Начини на заявяване:

– Със заявление в центъра за административно обслужване
– Със заявление по пощата/лицензиран пощенски оператор
– Устно, в центъра за административно обслужване
По електронен път:
– Със заявление, подписано с КЕП, по електронна поща
– Чрез Системата за електронен обмен на съобщения
– Чрез Системата за сигурно електронно връчване

Предоставяне по електронен път: Не
Срок на действие: Срокът се определя съобразно съответната нужда
Такси/цени и начини на плащане: Не се заплаща за услугата
Контрол: Няма
Обжалване: Заповедта за учредяване или за отказ да се учреди право на преминаване/прокарване на отклонения от общи мрежи и съоръжения на техническата инфраструктура през имот - държавна собственост подлежи на обжалване пред Административен съд Велико Търново в 14-дневен срок от съобщаването чрез Областен управител на област Велико Търново.
Електронен адрес за предложения: frontoffice@velikotarnovo.government.bg
Начини на получаване на резултата:

– Лично от центъра за административно обслужване
– Чрез лицензиран пощенски оператор на адрес, посочен от заявителя, като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка, платими при получаването на документа

ИНФОРМАЦИЯ от Административен регистър: ТУК