Заяви по електронен път:
- Имейл: governor@velikotarnovo.government.bg
- Система за електронен обмен на съобщения
- Система за сигурно електронно връчване
Информация за услугата:
Център за административно обслужване:
Адрес за кореспонденция: 5000, Велико Търново, пл. „Център“ № 2, стая 201
Адрес на електронна поща: governor@velikotarnovo.government.bg
Работно време: Непрекъснато от 9.00 до 17.30 часа. Почивни дни: събота и неделя
Телефон/факс за връзка: +359 62 600839
Идентификация на заявителя: Проверка дали лицето е правоимащо.
Необходими документи (комплектация):
1. Документ за собственост или документ за учредено право на строеж в чужд имот, или документ за право да се строи в чужд имот по силата на специален закон;
2. Окончателен доклад на лицето, упражняващо строителен надзор;
3. Разрешение за строеж (акт за узаконяване) – прилага се служебно;
4. Протокол за определяне на строителна линия и ниво с резултатите от проверки на достигнатите контролирани нива – прилага се служебно;
5. Акт образец № 14 за приемане на конструкцията, когато се изисква;
6. Констативен акт по чл. 176, ал. 1 от ЗУТ за установяване годността за приемане на строежа, образец № 15 от Наредба № 3 от 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството;
7. Информация за идентификатор на обекта на кадастъра, подлежащ на въвеждане в експлоатация; за строежите по чл. 32, ал. 1, т. 1, букви „б“ и „ж“ от Закона за кадастъра и имотния регистър, които създават зони на ограничения, се прилага удостоверение от Агенцията по геодезия, картография и кадастър, че са нанесени в специализираните карти и регистри по чл. 32 от Закона за кадастъра и имотния регистър;
8. Договори с експлоатационните дружества за присъединяване към мрежите на техническата инфраструктура, когато такива са необходими;
9. Технически паспорт, а когато строежът е новоизградена сграда – и сертификат за енергийни характеристики на нова сграда, издаден по реда на наредбата по чл. 48 от Закона за енергийната ефективност;
10. Актове по специални закони, които са необходимо условие за въвеждане в експлоатация;
11. Пълномощно (в случай че заявлението се подава от пълномощник);
12. Документ за платена такса, освен ако плащането е извършено по електронен път.
Забележка: Окончателен доклад не се представя за обектите по чл. 14, ал. 2 от Закона за Камарата на строителите, с изключение на случаите, когато по желание на възложителя е сключен договор с лице, упражняващо строителен надзор, както и за строежите от пета категория, за които е издадено разрешение за строеж до влизане в сила на Закона за изменение и допълнение на Закона за устройство на територията (ДВ, бр. 25 от 2019 г.).
Пояснения: Удостоверение за въвеждане в експлоатация се издава от областния управител на възложителя на строежа за строежи от четвърта и пета категория, за които областният управител е издал разрешението за строеж. Удостоверението се издава след проверка на комплектуваността на документите и регистриране въвеждането на строежа в експлоатация по образец – Приложение № 2 към чл. 19а, ал. 1 от Наредба № 2 от 31.07.2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти. По преценка може да се извърши проверка на място, за което се съставя констативен протокол, неразделна част от досието на строежа. Удостоверението за въвеждане в експлоатация на строеж се публикува на официалната интернет страница на администрацията в публичен „Регистър на издадени удостоверения за въвеждане в експлоатация“. Мотивиран писмен отказ за издаване на удостоверение за въвеждане в експлоатация се прави при установено наличие на някое от обстоятелствата по чл. 178, ал. 3 от ЗУТ, както и когато не е упражняван строителен надзор или е упражняван от нелицензирано или нерегистрирано за това лице за строежите от четвърта категория и не е упражнявано техническо ръководство за строежите от пета категория.
– Със заявление в центъра за административно обслужване
– Със заявление по пощата/лицензиран пощенски оператор
– Устно, в центъра за административно обслужване
По електронен път:
– Със заявление, подписано с КЕП, по електронна поща
– Чрез Системата за електронен обмен на съобщения
– Чрез Системата за сигурно електронно връчване
Стойността на таксата се определя в зависимост от вида на обекта по реда на чл. 31в, чл. 31г и чл. 31д от Тарифа № 14 за таксите, които се събират в системата на МРРБ и от областните управители.
Дължимата такса се заплаща:
– С банкова карта чрез реален ПОС терминал в Центъра за административно обслужване;
– В брой на касата на Областна администрация Велико Търново;
– По банков път на сметка:
BIC: UNCRBGSF
IBAN: BG26UNCR75273141156401
Уникредит Булбанк Велико Търново
– Лично от центъра за административно обслужване
– Чрез лицензиран пощенски оператор на адрес, посочен от заявителя, като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка, платими при получаването на документа